Vindbaarheid en Bereik

Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden rondom het online werven van uw kandidaten? Wij beginnen alvast door u te vertellen dat de kansen enorm zijn. De vindbaarheid en het bereik van uw vacatures wordt namelijk enorm vergroot! Hieronder vindt u meer over de vindbaarheid en het bereik van uw vacatures wanneer u ervoor kiest om een online wervingsproces op te zetten.

Wat is het limiet?

Hier komt de kracht van online werving naar boven, er is namelijk geen limiet. De mogelijkheden om potentiële kandidaten te bereiken zijn namelijk enorm. Zo kunt u bijvoorbeeld een marketingbureau inschakelen om uw vacature, online, te vermarkten. Heeft u een bedrijf dan voornamelijk online opereert, en is het niet belangrijk voor de betreffende vacature, waar de kandidaat woont? Dan kan de vacature door het hele land, online worden verspreid. Ook kunt u nog verder denken dan dit. Zo zijn er al talloze internationale vacaturebanken die gebruik maken van het online wervingsproces en, gekwalificeerde kandidaten over de grens vinden.
Tevens is het voor u van noodzaak om goed vindbaar te zijn voor zowel organisaties als sollicitanten. Wanneer sollicitanten op zoek zijn naar een bureau dat ze kan helpen met de sollicitatieproces, dan wilt u natuurlijk dat uw website naar voren komt. Andersom, wanneer organisaties naar websites zoeken om hun vacatures te plaatsen, dan wilt u daar ook bij naar voren komen. Het goed vindbaar blijven met uw website is dan een noodzakelijke taak, dat constante aandacht vereist! 

Toekomst perspectief 

Momenteel geeft al ongeveer 90% van de bedrijven aan dat ze gebruik maken van een online wervingsproces. En dit aantal zal blijven groeien. Een term zoals Artificial Intelligence is ook al een bekende term voor de meeste. Door het combineren van data aan een AI, gaat het online wervingsproces een nog snellere groei doormaken. 

Volledige selectie- en wervingsprocessen worden namelijk al volledig geautomatiseerd, en er zijn al talloze verschillende organisaties met verschillende tools die dit proces vereenvoudigen. Zo veranderd de rol van een recruiter ook langzaam mee. Waar voorheen een recruiter constant aan het bellen was met bedrijven en klanten, is de recruiter van vandaag en de toekomst een specialist op ander gebied. Zo dient de recruiter namelijk kennis te hebben van de software en goede kennis van marketing te hebben, om de vacatures bij de betreffende sollicitanten voor ogen te halen. 

Terug naar overzicht
contact
Wij helpen graag!
info@webwerving.nl 0848777352
Contact



T 0848777352
E info@webwerving.nl